Výroba Marmyšek

14.12.2011 23:17

Velmi jednoduchá výroba marmyšek

 

 

Nedávno jsem zveřejnil fotografie vlastně vyrobených marmyšek a čelil jsem následně velkému množství dotazů na jejich výrobu a několika žádostem o vytvoření článku na toto téma. Je to velmi jednoduché a tak se rád o tuto mnou používanou a úspěšnou nástrahu rád podělím.

 

Když jsem před několika lety poprvé vyzkoušel lov na dírkách a při tomto chtěl použít zakoupené Marmyšky přišlo mi, že jsou pro můj styl dosti lehké a malé. Časem se samozřejmě objevili v nepřeberném množství, ale už jsem měl vyzkoušené vlastní, které splňovaly moje požadavky jak na velikost, váhu a také na barevné provedení. Někdo může namítat, že jsou moc pestré, ale z vlastní zkušenosti při tomto typu lovu se mi velmi osvědčily na Pstruha Duhového a Sivena Amerického.

 

Potřebný materiál: Základem je jigová hlavička v jedno, nebo dvou gramovém provedení s přidáním broků, nebo olověného drátu pro větší váhu. Samozřejmě, že lze jigové hlavičky nahradit strýmrovými háčky.

Dalším důležitým materiálem je FIMO. Je to materiál podobný známému moduritu. Jen se vyrábí v nepřeberném množství barev (lze například zakoupit v obchodech pro šikovné ruce). A neposlední řadě již zmíněné broky, nebo olověný drátek.

 

Výrobní postup: Nejdůležitější je příprava Fima. Je potřeba ho několikrát promnout v ruce aby změklo a lépe se s ním pracovalo. Je možno použít více barev viz obr. 5,6,7, nebo jen jednobarevné provedení. Pro více barevné provedení si z požadované barvy vytvořím placičky a následně z nich udělám „roládu“ kterou v mém případě rozdělím na čtyři kusy a sválím je dohromady viz obr. 6. Tuto „roládu“ si nařežu na 1až 2 mm plátky, které následně nanáším na připravenou jigovou hlavičku viz obr. 2,4 a vytvaruji požadovaný tvar viz obr. 8,9,10. V jednobarevném provedení mi samozřejmě odpadá složitá příprava válení a míchání, ale větší úspěch jsem zaznamenal právě na ty mramorované. V některém případě poté použiji bílé a následně černé Fimo pro vytvoření očí. U jiných oči nedělám a po vypečení je domaluji barvou. Některým také domaluji ústa a šupiny, ale pro výzdobu má asi každý z Vás i vlastní náměty a v tomto případě se fantazii meze nekladou. Na každou rybu platí něco jiného. Tímto postupem lze vytvořit i dvoj, nebo trojháčky viz obr. 11 a nebo zvětšit a obarvit již hotové olověné marmyšky. Na závěr je potřeba hotové Maryšky zapéct dle pokynů výrobce. Nebudu zde uvádět přesný postup zapékání jelikož každý výrobce Fima má svůj. A je potřeba si toto vyzkoušet. Fimo zobrazené na obr. 1,3 zapékám cca 10 minut při teplotě 150°C i přesto, že výrobce doporučuje jiný postup. Je zapotřebí při zapékání Maryšky pečlivě sledovat aby nedošlo ke spálení. Po vychladnutí Fimo velmi rychle ztvrdne. Již vypáleným některým marmyškám dodělám ocásek z marabu a nebo podobného materiálu a na jiných použiji gumové patentky či hnojní žížalu. Na těchto marmyškách je velkou výhodou krom jiného i navazování a odpadají speciální Maryškové uzly. Samozřejmě, že lze použít již zmíněného moduritu s následným obarvením dle vlastního vkusu. V tomto případě je lepší tento vařit a trochu odpadá pečlivé hlídání. U Fima se mi spíš osvědčilo pečení, jelikož u vaření nepatrně ztrácí barvu a i výrobci doporučují zapékání.

Buďte shovívaví k prvnímu pokusu se podělit o domácí výrobu a přeji hodně rybářských úspěchů nejen s použitím těchto marmyšek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jednoduchá výroba Marmyšek

Výroba popera

14.12.2011 23:29
Dostupná výroba hladinového popera Není dle mého názoru nic krásnějšího při lovu ryb, než přelstít je na nástrahu vlastní výroby. Samozřejmě, že by někdo mohl namítat, proč si složitě vyrábět vlastní nástrahy, ale když pominu cenu vlastnoručně vyrobeného a zakoupeného komerčně vyráběného...

Výroba Marmyšek

14.12.2011 23:17
Velmi jednoduchá výroba marmyšek     Nedávno jsem zveřejnil fotografie vlastně vyrobených marmyšek a čelil jsem následně velkému množství dotazů na jejich výrobu a několika žádostem o vytvoření článku na toto téma. Je to velmi jednoduché a tak se rád o tuto mnou používanou a...